Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:
1
2
  1. Apartmen
  2. Malaysia(9,547 Apartmen)
  3. Pulau Pinang(652 Apartmen)
  4. Georgetown(415 Apartmen)
  5. InPenang Muslim Homestay

InPenang Muslim Homestay

Apartmen
Pinang Court 2, Block 62-4-1 Lebuh Sungai Pinang 1, , Georgetown, Pulau Pinang, Malaysia, 11600
Lihat Semua Gambar
Traveloka
-

Belum ada ulasan

Kemudahan
Meja Depan 24 jam
Parkir
See More Facilities
Dapatkan carian lebih pantas dengan menggunakan tapisan




Ulasan Pengguna Traveloka
Belum ada ulasan dari tetamu
Sebagai sebahagian daripada rancangan pemulihan ekonomi jangka pendek yang diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia, tidak akan ada Cukai Pelancongan yang dikenakan dari 1 Julai 2020 hingga 30 Jun 2021 untuklihat lagi
Keterangan Hotel
Masa Daftar Masuk dan Daftar Keluar

Daftar masuk: Dari 14:00
Daftar keluar: Sebelum 12:00

Homestay muslim di Pulau Pinang ini adalah homestay apartment 3 bilik yang terletak di kawasan Sungai Pinang, Bandaraya Georgetown Pulau Pinang. Homestay ini dikhususkan untuk pengunjung muslim sahaja bagi menjaga kesucian alatan dan barangan yang disediakan. Homestay yang juga terletak berhampiran dengan Persiaran Karpal Singh ini menjadi tumpuan masyarakat setempat dan pelancong pada setiap waktu bagi tujuan riadah dan santai sambil menikmati keindahan panorama lautan. Homestay muslim ini terletak di kawasan perumahan ini juga berdekatan dengan tempat kemudahan awam serta tempat komersial perniagaan seperti kedai 24 jam (mini mart), kedai runcit, restoren makanan segera seperti McDonald, Starbucks, klinik dan poliklinik, kedai dobi layan diri dan sebagainya.

Bagaimana untuk ke Homestay Muslim InPenang

Cara paling pantas untuk sampai ke Pulau Pinang dari Kuala Lumpur (KL) adalah dengan penerbangan. Kelebihan utama perjalanan melalui udara ke Pulau Pinang adalah masa perjalanan yang singkat. Waktu penerbangan dari KL ke Pulau Pinang biasanya kurang dari 1 jam berbanding dengan 5 jam dengan bas ekspres dan lebih lama lagi dengan kereta api. Syarikat penerbangan yang menawarkan penerbangan terus ke Pulau Pinang adalah AirAsia, Malindo Air dan Malaysia Airlines. Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas Pulau Pinang terletak di pantai timur pulau itu, kira-kira 30 minit dari George Town. Dari lapangan terbang, anda boleh mengambil bas ke terminal bas Komtar untuk perjalanan ke bahagian lain di Pulau Pinang. Perhentian bas terletak di hadapan dewan ketibaan sebelum tempat letak kereta. Rapid Penang mengendalikan 2 laluan bas dari lapangan terbang ke Komtar - No. 401 dan 102, dengan harga RM 2.70 setiap tiket. Sebagai alternatif, anda juga boleh memilih untuk menggunakan perkhidmatan teksi lapangan terbang atau aplikasi perjalanan seperti Grab.

Bagi mereka yang merancang untuk memandu ke Pulau Pinang boleh ke sana dengan mudah dengan menggunakan Lebuhraya Utara-Selatan. Pulau Pinang dihubungkan ke tanah besar melalui Lebuhraya Utara-Selatan oleh Jambatan Pulau Pinang. Disebabkan trafik biasanya sesak pada waktu pagi dan petang, Jambatan Kedua Pulau Pinang atau Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah yang menghubungkan Batu Kawan dan Batu Maung telah dibuka pada tahun 2014. Tidak ada tol di Jambatan Pulau Pinang untuk kenderaan yang menuju ke tanah besar, tetapi kenderaan yang menuju ke pulau itu melalui Jambatan Pertama Pulau Pinang mesti membayar sejumlah RM 7 untuk kereta, RM 12 untuk van.

Bas dari Kuala Lumpur berlepas dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS) mengambil masa kira-kira 5 jam bergantung kepada lalu lintas dan akan menelan belanja sekitar RM 40. Anda boleh membuat tempahan tiket dalam talian atau membeli tiket di terminal bas. Bas-bas dari Kota Bharu, Pulau Perhentian akan mengenakan bayaran sekitar RM 35 dan mengambil masa 5-6 jam. Bas ke/dari Johor Bahru dan Singapura akan mengambil masa 10 jam dan akan mengenakan kos RM 60 atau SGD $ 45. Bas jarak jauh di Georgetown akan tiba/berlepas di terminal bas baru di Sungai Nibong, 12 km selatan pusat bandar dan 7 km dari lapangan terbang Pulau Pinang.

Pilihan Bilik di Homestay Muslim InPenang

Homestay ini adalah sebuah apartmen 3-bilik dengan dua bilik dilengkapi sepenuhnya dengan penghawa dingin. Homestay ini boleh memuatkan 6 tetamu dengan selesa dengan tilam dan bantal tambahan boleh disediakan di atas permintaan.

Restoran dan Kafe di Homestay Muslim InPenang

Tidak ada kafe atau restoran di premis rumah inap desa ini, namun terdapat banyak restoran-restoran yang menawarkan pelbagai jenis masakan berdekatan dengan rumah inap desa ini. Para tetamu juga boleh menyediakan makanan mereka sendiri di dapur yang lengkap yang disediakan di rumah inap desa ini.

Kemudahan dan Aktiviti di Homestay Muslim InPenang

Rumah inap desa ini menawarkan kemudahan-kemudahan yang tersenarai untuk kemudahan tetamu seperti set alat makan asas, ketuhar gelombang mikro, penapis air Coway, pemanas air, Internet Wi-Fi kelajuan 100Mbps dan perkhidmatan keselamatan 24 jam.

Tempat Menarik berhampiran Homestay Muslim InPenang

Muzium Kaca -Museum Kaca di Pulau Pinang ditubuhkan pada tahun 2002. Muzium ini merupakan satu-satunya muzium jenis ini dan memegang Malaysia Book of Records sebagai muzium kaca pertama di negara ini. Semua lukisan dan pameran kaca hiasan mereka adalah untuk dijual. Bagi setiap tiket masuk yang berbayar, pelawat berhak mendapat plat kaca dan juga dapat menikmati proses menghiasi apa saja yang anda suka pada plat kaca tersebut. Kakitangan muzium akan membantu anda dalam proses akhir menghiasi plat kaca anda dan pelawat boleh membawa pulang plat kaca mereka sebagai cenderahati satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan!

Pusat Penjaja New Lane - Dibuka dari jam 4 petang setiap hari, New Lane Georgetown akan ditutup bagi lalu lintas kenderaan dan kereta perlu mencari laluan alternatif ke destinasi mereka kerana jalan itu menjadi pusat makanan makanan terbuka yang berkembang pesat. Penjaja yang sangat arif dengan kepakaran masakan mereka menjual di sini termasuk char keow teow (mee beras rata dengan kerang, udang, cili dan tauge) dan chee cheong (mee beras gulung). Antara masakan kegemaran tempatan adalah bubur nasi, bubur Cina yang dibuat dengan nasi bukannya gandum, yang membuat hidangan ini amat mengenyangkan dan enak.

Baca Lebih Lanjut
Polisi Hotel
-
Baca Lebih Lanjut
Kemudahan
  • Kemudahan Umum
    • Parkir
  • Perkhidmatan Hotel
    • Penyambut tetamu 24 jam
    Penafian: Adalah tanggungjawab hotel untuk memastikan semua gambar adalah tepat. Traveloka tidak akan bertanggungjawab atas sebarang gambar yang tidak tepat.
    Perlu Bantuan?