Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:
1
2
  1. Inap Desa
  2. Malaysia(9,559 Inap Desa)
  3. Perlis(45 Inap Desa)
  4. Kangar(29 Inap Desa)
  5. Noor Guest House 4A

Noor Guest House 4A

Inap Desa
32, Jalan Putra 2, Taman Putra Utama, Kangar, Perlis, Malaysia, 01000
COMMON_SPACE Noor Guest House 4A
LOBBY Noor Guest House 4A
Others Noor Guest House 4A
Lihat Semua Gambar
Tiada gambar
Tiada gambar
Traveloka
-

Belum ada ulasan

Kemudahan
AC
Parkir
See More Facilities
Dapatkan carian lebih pantas dengan menggunakan tapisan




Ulasan Pengguna Traveloka
Belum ada ulasan dari tetamu
Sebagai sebahagian daripada rancangan pemulihan ekonomi jangka pendek yang diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia, tidak akan ada Cukai Pelancongan yang dikenakan dari 1 Julai 2020 hingga 30 Jun 2021 untuklihat lagi
Keterangan Hotel
Masa Daftar Masuk dan Daftar Keluar

Daftar masuk: Dari 14:00
Daftar keluar: Sebelum 12:00

Noor Guest House merupakan tempat yang sempurna untuk menjelajahi bandar Kangar yang menarik dengan selesa. Noor Guest House adalah penginapan yang terletak di kejiranan yang baik di Kangar. Rumah percutian ini berjarak 2.5 km dari Stadium Utama dan dalam jarak 15 km dari Muzium Kota Kayang dan Masjid Al Hussain. Taman Negeri Perlis dan Muzium Padi juga sekitar 52 km dari rumah tamu ini. Rumah tamu ini juga sesuai untuk pelancong yang merancang untuk penginapan jangka panjang kerana ia menyediakan pelbagai kemudahan dan kualiti perkhidmatan yang hebat. Penginapan ini pasti akan membuatkan anda merasa seolah-olah berada di rumah sendiri.

Bagaimana untuk ke Noor Guest House

Bas dari Kuala Lumpur ke Kangar adalah cara paling mudah untuk melawat ibu negeri Perlis. Kangar adalah perhentian terakhir semua laluan bas domestik di Malaysia sebelum menyeberang ke Thailand. Etika, Intercity dan Transnasional adalah syarikat bas ekspres yang lebih besar yang menyediakan laluan bas kerap dari KL ke Kangar. Syarikat-syarikat bas ekspres yang lebih kecil seperti Konsortium, Mayang Sari dan Plusliner juga menyediakan beberapa bas yang berlepas ke Kangar setiap hari. Semua bas ke Kangar dilengkapi dengan ciri-ciri keselesaan seperti penyaman udara dan tempat duduk yang luas untuk memastikan penumpang melalui perjalanan yang selesa. Perjalanan bas dari KL ke Kangar biasanya mengambil masa kira-kira 6-7 jam, bergantung kepada keadaan trafik. Bas berlepas dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS) dan dengan beberapa bas membuat hentian kedua di KL Stesen Hentian Duta untuk mengambil lebih banyak penumpang. Di Perlis, kebanyakan bas berhenti di kedua-dua terminal bas Interkom Kangar dan Stesen Bas Kuala Perlis. Perhentian pertama adalah di terminal bas interkom Kangar dan destinasi terakhir ialah di Stesen Bas Kuala Perlis. Tiket bas dari KL ke Kangar adalah dari RM 47 hingga RM 50 bergantung kepada pemilihan bas.

Untuk sampai ke Kangar dengan kereta api, anda perlu berhenti di bandar Arau, tidak kurang dari 15 km dari Kangar. Pengembara boleh mengambil ETS Trains baru ke Arau dari Kuala Lumpur Sentral dan anda boleh membuat pilihan untuk meneruskan perjalanan sama ada dengan ETS Gold atau Platinum. ETS Gold berharga RM73 setiap tiket manakala ETS Platinum berharga RM 98 setiap tiket. Rumah tamu Noor hanya berjarak 10 minit pemanduan dari Stesen Kereta Api Arau. Pengembara boleh dengan mudah sampai ke rumah tamu dengan teksi atau dengan menggunakan aplikasi pengangkutan seperti Grab.

Memandu adalah cara paling mudah untuk ke Kangar, terutamanya bagi mereka yang melancong dengan anak-anak kecil dan orang tua. Dari Kuala Lumpur anda boleh mengambil Lebuhraya Utara-Selatan dan kemudian mengambil Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis. Dari sana anda boleh mengambil susur keluar ke bandar Kangar dan Noor Guest House akan berada di Taman Putra Utama di dalam haluan yang menuju ke pusat bandar.

Pilihan Bilik di Noor Guest House

Rumah tamu ini dilengkapi dengan 3 bilik tidur yang dilengkapi dengan satu katil bersaiz queen. Terdapat juga 2 bilik mandi yang dilengkapi dengan peralatan mandian percuma. Semua bilik tidur sepenuhnya berhawa dingin.

Restoran dan Kafe di Noor Guest House

Tidak ada restoran atau kafe di lokasi ini, namun tetamu yang lebih suka makanan yang dimasak di rumah boleh menyediakan makanan mereka sendiri di dapur yang berfungsi sepenuhnya di rumah tamu ini. Selain itu, tetamu dijemput untuk meneroka bandaraya Kangar dan menikmati hidangan tempatan seperti Ikan Bakar, Laksa, Pulut Ayam dan Tom Yam Kelapa.

Kemudahan dan Aktiviti di Noor Guest House

Rumah tamu ini mempunyai dapur kecil dengan peti sejuk/penyejuk beku saiz penuh dan pembuat kopi/teh serta televisyen berskrin rata dengan saluran kabel. Terdapat juga ruang tamu lengkap dengan set sofa dan ruang makan untuk kegunaan para tetamu. Kemudahan lain yang disediakan untuk tetamu termasuk pancuran mandian dan papan seterika. Rumah percutian ini mempunyai Wi-Fi di kawasan awam dan tempat letak kenderaan sendiri yang percuma.

Tempat Menarik berhampiran Noor Guest House

Muzium Kota Kayang - Muzium Kota Kayang juga dikenali sebagai Muzium Negeri Perlis; muzium ini mempamerkan sejarah dan budaya kawasan serta salasilah keluarga-keluarga diraja. Antara tarikan menarik muzium ini adalah makam diraja, sebuah gua kecil dan taman-taman yang dijaga rapi.

Kuala Perlis - Kuala Perlis adalah pelabuhan perikanan sibuk di muara Sungai Perlis dan mempunyai terminal feri bagi mereka yang ingin melawat Langkawi. Ia terkenal dengan hidangan makanan laut seperti ikan baker dan asam laksa.

Pasar Minggu Wang Kelian - Sempadan sempadan darat Thailand di Wang Kelian mempunyai pasar mingguan di mana rakyat-rakyat Thai dan Malaysia boleh menyeberang ke wilayah masing-masing pada hujung minggu tanpa pasport sejauh 1 km untuk membeli-belah di gerai-gerai yang banyak menyusuri jalan raya.

Gua Kelam - Ia juga dikenali sebagai 'Gua Kegelapan' sempena nama rasminya Gua Kelam, adalah gua paling menakjubkan di seluruh Malaysia. Gua yang gelap ini telah dilengkapi dengan laluan pejalan kaki dibuka untuk lawatan awam pada tahun 2008, dengan menerangi laluan-laluan dengan iluminasi yang dinamik. Selain persembahan gua yang hebat ini juga penuh dengan aktiviti pengembaraan petualangan yang diterangi dengan baik. Gua ini sudah pasti adalah salah satu tarikan utama pelancong di Perlis.

Baca Lebih Lanjut
Polisi Hotel
Baca Lebih Lanjut
Kemudahan
  • Kemudahan Dalam Bilik
    • Kabel TV
    • Kaunter
    • Dapur kecil
    • Peti sejuk
    • Pancur mandi dan tab berasingan
    • Pancuran mandi
    • TV
  • Umum
    • Penyaman Udara
    • Bilik keluarga
    • Pemanas
    • Kawasan merokok
  • Kemudahan Umum
    • Parkir
Penafian: Adalah tanggungjawab hotel untuk memastikan semua gambar adalah tepat. Traveloka tidak akan bertanggungjawab atas sebarang gambar yang tidak tepat.
Perlu Bantuan?