amaran
Akses Tempahan
MYR
Log Masuk / Daftar

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:
Facebook
Google
1
2

Hotel di Bangkok

Thailand · 2380 hotel yang tersedia

Cari dan tempah hotel murah dengan 3 langkah mudah di sini!

Hotel popular di Bangkok

B2 Bangkok Srinakharin Boutique & Budget Hotel

12 Soi Srinakarin2 (Kornkanok) Huamak Bangkapi , Hua Mak, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10250

8.5 / 10

Sangat Baik

Grand Mandarin Residence

152 Soi Ladprao 130, Ladprao rd, khlongjun, Bangkapi, , Khlong Chan, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10240

8.2 / 10

Sangat Baik

Livotel Hotel Kaset Nawamin Bangkok

333 Soi Phahonyathin 34, Senanikhom, Sena Nikhom, Chatuchak, Bangkok, Thailand, 10900

8.7 / 10

Sangat Baik

Baron Zotel Bangkok

77 Ladprao Soi 117, Ladprao Rd., Klongchan, Khlong Chan, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10240

8.7 / 10

Sangat Baik

Nasa Vegas Hotel

44 Ramkhamhaeng Rd, Suan Luang, Bangkok, Thailand, 10250

7.9 / 10

Bagus

48 Ville Don Muang Airport

94/1 Phaholayothin Road, Phaholayothin Soi 48, Laksi, Don Mueang Airport, Don Mueang, Bangkok, Thailand, 10220

8.5 / 10

Sangat Baik

Airy Resort Suvarnabhumi

432 Soi. Ladkrabang 3, Prachatorn road., Suvarnabhumi Airport, Lat Krabang, Bangkok, Thailand, 15200

8.1 / 10

Sangat Baik

Bangkok 68

68 Soi Ratchada 17 (Soi Intamara 45) Dindaeng, Huai Khwang, Din Daeng, Huai Khwang, Bangkok, Thailand, 10400

8.1 / 10

Sangat Baik

Bangkok City Suite Hotel

1 Petchburi Road, Ratchathewi, Bangkok, Thailand, 10400

8.5 / 10

Sangat Baik

Livotel Hotel Lat Phrao Bangkok

707 Lat Phrao 130 (Ramkhamhaeng 81), Lat Phrao Rd., Khlongchan, Khlong Chan, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10240

8.7 / 10

Sangat Baik

Sena Place Hotel

17 Phaholyothin Road, Soi 11, Samsen Nai, Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok, Thailand, 10400

8.3 / 10

Sangat Baik

BAIYOKE SKY HOTEL

222 Soi Ratchaprarop 3, Ratchaprarop Rd., Ratchathewi, Pratunam, Ratchathewi, Bangkok, Thailand, 10400

8.5 / 10

Sangat Baik

Amari Don Muang Airport Bangkok

333 ChertWudthakas Road, Don Mueang Airport, Don Mueang, Bangkok, Thailand, 10210

8.7 / 10

Sangat Baik

Happyland Mansion

444/8 Soi Soonbunthoengkankha, Navamin Road, Klongchan, Bangkapi,, Khlong Chan, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10240

8.1 / 10

Sangat Baik

14 Resort

2/1-3 Petkasem Rd, Soi 35/1, Bangwha, Pasicharoen,, Bang Wa, Thon Buri, Bangkok, Thailand, 10160

8.5 / 10

Sangat Baik

Regent Ramkhamhaeng

4 Ramkhamhaeng Soi 22 Bangkapi, Hua Mak, Bang Kapi, Bangkok, Thailand, 10240

8.7 / 10

Sangat Baik

D-Well Residence@Don Muang 2

Chang Akat Uthit Road Soi 5 Yak 2, Don Mueang Airport, Don Mueang, Bangkok, Thailand, 10210

8.3 / 10

Sangat Baik

Thong Ta Resort Suvarnabhumi

1888 Latkrabang Road, Latkrabang sub-District, Latkrabang District, Bangkok , Suvarnabhumi Airport, Lat Krabang, Bangkok, Thailand, 10520

7.8 / 10

Bagus

Nice Palace Hotel

72/54 Soi Inthamara 1/1 Sutthisan Rd., Samsennai, Samsen Nai, Phaya Thai, Bangkok, Thailand, 10400

7.9 / 10

Bagus

Int Place Hotel

555/55 Somdetprachaotaksin Road, Samre, Thon Buri, Bangkok, Thailand, 10600

8.2 / 10

Sangat Baik

lain-lain

Tentang

Bangkok adalah ibu kota sekaligus kota terbesar di Thailand. Terletak di tepi barat Sungai Chao Phraya, kota ini meliputi enam daerah lain di Thailand iaitu Nonthaburi, Pathum Thani, Chachoengsao, Samut Prakan, Samut Sakhon dan Nakhon Pathom.


Kota “Seribu Pagoda” ini tercatat sebagai salah satu kota dengan pertumbuhan ekonomi terpesat di Asia Tenggara, terutama kerana ia berhasil memasarkan banyak produk tempatan ke seluruh dunia. Bermula dengan fesyen hingga ke bahagian masakan. Salah satu kawasan dengan jumlah produk tempatan lazim ditemui di pusat perbelanjaan Siam yang berjarak sekitar 10 minit berjalan kaki dari Siam Discovery Mall.


Dengan tahap ekonomi yang baik, Bangkok diakui sebagai salah satu kota yang memilik kadar pembangunan pencakar langit terpantas di dunia. Hal ini kerana kota ini kerap kali disebut sebagai pesaing Singapura dan Hong Kong.


Dalam aspek pelancongan, kota metropolitan ini menawarkan pelbagai lokasi pelancongan berunsurkan budaya/agama, masakan hingga kehidupan malam. Salah satu tapak pelancongan yang terkenal ialah Madame Tussauds Museum yang terletak di dalam Siam Discovery Mall. Sebagai kota pelancongan, Bangkok memiliki kepelbagaian hotel penginapan bermula dari hostel hingga hotel bertaraf pelbagai bintang.


Antara wilayah-wilayah utama di Bangkok meliputi Bang Rak, Silom, Phaya Thai dan Tahum Wan. Bang Rak adalah kota komersil dengan harga tanah termahal di Thailand. Wilayah ini dipenuhi oleh pencakar langit dengan beberapa di antaranya merupakan bangunan tertinggi di Thailand. Di sini, anda juga dapat menemui pelbagai reka pakaian dan perhiasan.


Silom sering disebut sebagai Red-light District di Thailand. Di sini, anda dapat menemui berbagai kawasan kehidupan malam seperti kelab eksekutif, bar dan ruang istirahat. Namun, selain itu wilayah ini merupakan kawasan pusat ekonomi dengan pelbagai bank dan institusi kewangan.


Beberapa pejabat pusat pemerintah di Thailand antara lain Kementerian Kewangan dan Kementerian Sumber Alam dan Lingkungan terletak di Phaya Thai. Kota ini juga dipenuhi oleh pangsapuri penginapan dan tempat untuk belanja. BigC, iaitu pasar raya terluas di Bangkok terletak di sini.


Pathum Wan dikenali sebagai pusat perbelanjaan terkenal di Bangkok. Di sini terletaknya Siam Center dan MBK Center, iaitu dua pusat membeli-belah yang sangat popular di kota ini. Universitas Chulalongkorn, iaitu universiti tertua di Bangkok, terletak di sini.


Beralih kepada sejarahnya pula, nama Bangkok berasal dari perkataan “Bang Makok”. Bang bererti kota atau desa di tepi sungai, sedangkan Makok melambangkan sebuah tanaman buah sejenis olive. Nama Bangkok juga berasal dari perkataan “Bang Koh”, iaitu kota yang dikelilingi sungai dan terusan.


Dulunya, Bangkok dikenal sebagai pelabuhan dan pusat perdagangan yang dikuasai oleh Raja Ayutthaya pada tahun 1351 - 1767. Selepas kejatuhan raja tersebut, kekuasaan kota ini diambil alih oleh Raja Taksin. Kekuasaan Taksin kemudian direbut oleh Raja Buddha Yodfa Chulaloke. Pada saat itu, Bangkok diberi nama Krung Thep Maha Nakhon, iaitu singkatan dari“Krung-dēvamahānagara amararatanakosindra mahindrayudhyā mahātilakabhava navaratanarājadhānī purīrāmasya utamarājanivēsana mahāsthāna amaravimāna avatārasthitya shakrasdattiya vishnukarmaprasiddhi.” Nama ini tercatat dalam Guinness Book of Records sebagai nama kota terpanjang di dunia. Arti nama tersebut terdiri dari dua bahasa kuno India, Pali dan Sanskrit yang bererti kota malaikat, kota besar dan kota intan abadi.


Pelancong asing yang datang ke Thailand untuk urusan perniagaan, pelaburan, rawatan, pembelajaran atau bekerja harus mendapatkan visa melalui Kedutaan atau Konsulat Jenderal Thailand.


Thailand menawarkan kemasukan tanpa visa bagi 52 negara, termasuk Malaysia, untuk tempoh percutian singkat. Tahap kemasukan tanpa visa ini adalah selama 30 hari jika pelancong masuk melalui bandaraya antarabangsa serta maksima 15 hari jika masuk melalui laluan darat. Daftar negara secara lengkap dapat dilihat melalui www.thaiembassy.com.


Thailand juga menyediakan perkhidmatan Visa on Arrival bagi 19 negara dengan syarat seperti berikut:

  • Visa ini hanya untuk tujuan pelancongan sahaja.
  • Pelancong memiliki tiket pulang yang dapat ditunjukkan sebagai bukti dalam tempoh 15 hari atau maksima 30 hari setelah ketibaan.
  • Menunjukkan bukti memiliki wang berjumlah 10.000 baht untuk seorang atau 20.000 baht untuk satu keluarga.


Biaya pembuatan Visa on Arrival adalah 1000 baht. Berikut adalah 19 negara yang mendapat Visa on Arrival, termasuk Bhutan, China, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Hungary, India, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Maldives, Mauritius, Poland, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Taiwan dan Ukraine. Perlu diketahui bahawa harganya boleh berubah pada bila-bila masa.


Jika anda datang bercuti di Bangkok, terdapat beberapa sumber pengangkutan awam yang boleh anda gunakan. BTS (Bangkok Mass Transit System) Skytrain merupakan kereta api yang beroperasi di tiga laluan iaitu N (North), E (East) dan S (South). Nombor kereta api ini dikategorikan seperti N1, E1, S1 dan seterusnya. Tiket BTS Skytrain dapat dibeli di setiap stesen dan pembayaran hanya boleh dibuat dengan menggunakan syiling sahaja. Jika anda tidak memiliki syiling, wang kertas boleh ditukar oleh petugas yang bertugas di situ. Harga setiap token sehala adalah antara 15 - 55 baht untuk seorang penumpang bergantung pada jarak. Waktu operasi kereta api ini bermula dari jam 06:00 - 00:00.


MRT (Metropolitan Rapid Transit) merupakan kereta api bawah tanah yang hanya memiliki satu laluan. Kereta api ini melalui beberapa stesen yang berhubungan dengan laluan BTS Skytrain, salah satunya ialah Stesen Asok. Kad MRT tidak boleh digunakan untuk menaiki BTS Skytrain. Harga token sehala adalah antara 16 - 42 baht untuk seorang penumpang bergantung pada jarak. Waktu oeprasi kereta api ini bermula dari jam 06:00 - 00:00.


Sebagai sebuah bandar pelancongan, teksi tidak begitu mustahil untuk ditemui. Kadar tambang teksi di Bangkok lazimnya bermula dari 35 baht.

Tuk-tuk merupakan pengangkutan awam kenderaan beroda tiga yang paling unik dan terkenal di Thailand. Pada kebiasaannya, untuk jarak pendek sekitar 5 - 10 minit, kadar tambang tuk-tuk adalah antara 30 - 50 baht bergantung pada jarak dan perjanjian dengan pemandunya.


Bas bandar merupakan pengangkutan awam yang agak murah jika anda tidak menemui tuk-tuk. Namun, bas di Bangkok tidak mempunyai penyaman udara. Kadar tambang bas bandar di sekitar 8 - 20 bah untuk setiap penumpang bergantung pada jarak.


Masyarakat di Bangkok juga sering menaiki Ojek, iaitu sistem pengangkutan awam yang menggunakan motosikal untuk ke mana-mana destinasi yang diingini. Kadar tambang perjalanan antara 10 - 15 minit dan sekitar 20 - 50 baht bergantung dengan perjanjian bersama pemandu Ojek tersebut.


Untuk mengunjungi tapa-tapak keagamaan yang popular di Bangkok, anda boleh menaiki Chao Phraya Express, iaitu sebuah perahu yang melintasi Sungai Chao Phraya. Perahu ini mengelilingi lokasi-lokasi keagamaan seperti Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun dan lain-lain. Kadar tambang untuk satu perjalanan dengan perahu ini berada antara 10 - 30 baht bergantung pada jarak. Walau bagaimanapun, harga yang dinyatakan ini boleh berubah mengikut masa.


Bangkok hanya memiliki dua musim, iaitu musim kemarau dan hujan. Musim kemarau terjadi dari bulan November - Mei, sedangkan musim hujan dari Mei - November. Terletak di negara dengan iklim tropika, suhu udara di Bangkok umumnya sekitar 22 darjah Celsius. Suhu tersejuk adalah 9 darjah Celsius, sedangkan terpanas sekitar 40 darjah Celsius.


Bagaimana untuk ke Destinasi

Menaiki Kapal Terbang

Perjalanan udara menuju ke Bangkok boleh dimulai dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, anda boleh pilih untuk mendarat di dua pilihan lapangan terbang, iaitu sama ada di Lapangan Terbang Suvarnabhumi atau di Lapangan Terbang Antarabangsa Don Mueang. Jika destinasi anda memerlukan anda mendarat di Lapangan Terbang Suvarnabhumi, perjalanan anda akan mengambil masa lebih kurang 19 jam 18 minit. Manakala, jika destinasi anda memerlukan anda mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Don Mueang, perjalan anda akan mengambil masa lebih kurang 19 jam 14 minit.


Menaiki Bas

Perjalanan darat menuju Bangkok dapat dimulai dari Kuala Lumpur dengan rute Kuala Lumpur - Hat Yai - Bangkok.

Dari Kuala Lumpur ke Hat Yai, anda boleh mulakan perjalanan ke Bangkok dengan bas dari Terminal Puduraya. Sebelum menuju Bangkok, bas dari terminal ini akan mengantar anda ke Hat Yai, iaitu sempadan antara Malaysia dan Thailand selatan. Perjalanan dari Terminal Puduraya ke terminal bas di Hat Yai berjarak sekitar 10 jam bergantung kepada keadaan lalu lintas pada waktu itu. Kadar tambang bas adalah antara RM 40 - 50 untuk setiap penumpang bergantung kepada jenis bas.


Dari Hat Yai menuju ke Bangkok, bas ini boleh ditemui dengan mudah di terminal Hat Yai. Perjalanan ini berjarak sekitar 12 jam tergantung kepada keadaan lalu lintas pada waktu itu. Kadar tambang bas dari Hat Yai ke Bangkok adalah antara 700 - 1.100 baht untuk setiap penumpang bergantung kepada jenis bus.


Menaiki Kereta Api

Jika menaiki kapal terbang atau bas bukan pilihan anda, perjalanan ke Bangkok juga boleh dengan menaiki kereta api.

Dengan menaiki kereta api dari Kuala Lumpur ke Bangkok, anda boleh mulakan perjalanan dari KL Sentral. Pada kebiasaan dalam sehari, hanya ada satu kereta api dengan laluan ini. Kereta api tersebut berangkat pukul 21:00.


Perjalanan kereta api dari KL Sentral ke Bangkok akan berhenti terlebih dahulu di Stesen Hat Yai. Kadar tambang kereta api dari KL Sentral ke Stesen Hat Yai adalah sekitar RM 40 untuk setiap penumpang bergantung kepada kelas tempat duduk. Kadar tambang dari Hat Yai menuju Stesen Hua Lamphong, Bangkok berjumlah sekitar 300 baht untuk setiap penumpang bergantung kepada kelas. Perjalanan kereta api dari KL Sentral ke Stesen Hat Yai berjarak sekitar 12 jam, begitu juga dari Stesen Hat Yai ke Stesen Hua Lamphong.


Menaiki Kapal Persiaran

Perjalanan ke Bangkok dengan menaiki kapal bersiaran bermula dari Pelabuhan Swettenham di Penang, Malaysia dengan menaiki kapal persiaran bernama Superstar Libra. Laluan yang dilalui adalah Penang, Phuket dan Krabi (Thailand) dan kembali ke Penang. Untuk menuju ke Bangkok, anda perlu berhenti di Phuket terlebih dahulu. Kadar bayaran Superstar Libra ini bermula dari RM 2.819 ringgit untuk setiap penumpang bergantung pada kelas yang dipilih.


Dari Phuket, perjalanan ke Bangkok dapat diteruskan dengan menaiki bas antara kota dari terminal bas Phuket di Soi 5, Phanga Road, kawasan Kota Tua Phuket. Perjalanan ini akan mengambil masa selama 12 jam. Kadar perjalanan tersebut sekitar 328 baht untuk setiap penumpang bergantung pada jenis kelas yang dipilih. Namun, harga tersebut mungkin berubah mengikut waktu. Superstar Libra merupakan kapal persiaran mewah 10 tingkat dengan kepanjangan sehingga 216 meter dan dapat menampung sehingga 1.480 penumpang.


Tarikan Pelancongan

Madame Tussauds Museum

Adakah anda ingin berkung fu dengan Jackie Chan atau bergaya di sebelah Albert Einstein? Di Madame Tussauds Museum, anda boleh mendapatkan kesempatan untuk berbuat demikian. Muzium ini dipenuhi dengan patung lilin yang dibentuk berdasarkan tokoh-tokoh terkenal, dari selebriti, ahli muzik hinggalah ke ahli politik. Antara individu-individu yang dipaparkan ialah Brad Pitt, Justin Bieber hingga Barack Obama. Madame Tussauds Museum terletak di tingkat 6 Siam Discovery Mall, Bangkok. Harga tiket masuk Madame Tussauds Museum adalah 480 baht untuk kanak-kanak berumur antara 3 - 11 tahun dan 640 baht untuk dewasa berumur 11 tahun dan ke atas. Anda boleh mendapatkan tiket ini di kaunter atau secara atas talian dan anda juga berpeluang mendapat diskaun sehingga 20 %. Tiket awal juga boleh didapati beserta diskaun sehingga 50 %. Harga tiket awal untuk dewasa yang berumur 11 tahun dan ke atas ialah berjumlah 400 baht, manakala untuk kanak-kanak yang berumur 3 - 11 tahun berjumlah 300 baht. Tiket biasa berjumlah 800 baht untuk dewasa yang berumur 11 tahun dan ke atas, manakala 600 baht untuk kanak-kanak berumur 3 - 11 tahun. Waktu operasi muzium ini bermula dari jam 10:00 hingga 21:00.


Chatuchak

Turut dikenali sebagai “one stop market”, pasar tradisional ini menyediakan sekitar 8.000 gerai dan menawarkan ratusan ribu jenis barangan murah. Pasar ini dikunjungi oleh sekitar 200,000 pelancong setiap hari. Beberapa barang yang dijual di sini antaranya ialah pakaian, barangan ukir, seramik, barangan antik, hiasan rumah, makanan dan minuman, buku dan haiwan peliharaan. Meskipun hampir semua barang dijual dengan harga murah, anda tetap digalakkan untuk tawar-menawar bagi mendapatkan harga terbaik. Pasar Chatuchak hanya buka pada hujung minggu sahaja. Ia terletak di Soi 1, 2, 3 Chatuchak dan waktu operasinya adalah jam 09:00 - 00:00.


Soi Rambuttri

Soi Rambuttri menjadi tempat yang sempurna untuk anda jikan anda tidak ingin menghabiskan masa di daerah metropolitan Bangkok. Suasana di sini lebih tradisional dan masih menunjukkan suasana Bangkok puluhan tahun yang lalu sebelum munculnya pencakar langit di sekitar Bangkok.

Di sini, anda dapat menemukan pelbagai jenis penginapan, restoran/gerai makan tempatanseperti sup tomyam dan hidangan Barat seperti piza. Hal menarik dari tempat makan di sini adalah keunikannya. Bombay Blues umpamanya kaya dengan konsep khas India, Madam Musur dengan konsep hutan rimba dan Oh My Cod! dengan menu Inggeris dan acara televisyen seperti Mr. Bean.


Grand Palace

Grand Palace disebut-sebut sebagai salah satu bangunan terluas dan teranggun di Thailand. Ia terletak di Na Phra Lan Road, Old City (Rattanakosin). Ia terbina pada tahun 1782, bangunan ini dijadikan istana raja Thailand, bangsawan dan badan pentadbiran pemerintahan selama 150 tahun.


Di dalam bangunan yang megah ini, terdapat sebuah kuil bernama Wat Phra Kaew. Kuil tersebut dibina pada abad ke-14 dan dikenal sebagai kuil paling suci di Thailand. Di dalam kuil ini anda dapat melihat patung Buddha yang dianggap paling suci. Hanya Raja Thailand yang dibolehkan untuk menyentuh dan menggantikan pakaian patung Buddha tersebut.


Setiap tahun, ketika peristiwa menggantikan pakaian patung Buddha tiba, upacara ini perlu diadakan bersama raja. Tujuan lainnya dari upacara ini adalah untuk mendatangkan tuah dan keuntungan bagi masyarakat Thailand. Harga tiket masuk Grand Palace berjumlah sebanyak 200 baht. Waktu operasinya bermula dari jam 08:30 - 15:30.


Wat Arun

Jika anda ingin melihat matahari terbit atau matahari terbenam yang indah, lokasi candi ini adalah pilihan yang tepat. Dengan menaiki Wat Arun, anda dapat menikmati lanskap Grand Palace, Sungai Chao Phraya dan Wat Pho yang sangat memukau. Sebutan lain dari candi ini adalah Wat Chaeng. Dalam bahasa Inggeris, nama tersebut bererti “Temple of the Dawn”. Nama itu diberikan oleh Raja Taksin pada tahun 1768 saat beliau mengangkat sumpah untuk memulihkan candi ini sebelum matahari terbit. Terletak di sebelah barat Sungai Chao Phraya, Wat Arun dianggap oleh masyarakat setempat sebagai candi tercantik di Thailand. Harga tiket masuk Wat Arun berjumlah sebanyak 100 baht dan waktu operasinya bermula dari jam 08:30 - 17:30.


Wat Pho

Selain memiliki nilai keagamaan, Wat Pho dikenali oleh masyarakat setempat sebagai tempat terbaik untuk merasakan ikan pijat dan ubat-ubat tradisional. Wat Pho terletak di belakang Wat Phra Kaew atau juga disebut sebagai “Temple of the Emerald Buddha”. Dibanding dengan candi-candi lainnya di Bangkok, Wat Pho memiliki kawasan yang paling luas. Dari Grand Palace, candi Buddha ini berjarak 10 minit berjalan kaki. Jika Anda pernah mendengar istilah Golden Buddha, di sinilah tempatnya. Wat Pho memiliki patung emas Buddha sepanjang 46 meter. Anda dapat menyaksikan Golden Buddha ini bersama seorang pembantu agar anda dapat mengetahui sejarahnya. Harga tiket masuk Wat Pho berjumlah sebanyak 100 baht, harga sewa pemandu berjumlah sebanyak 200 - 400 baht dan harga ini bergantung kepada berapa destinasi yang dilawati dan perjanjian dengan pemandunya. Waktu operasi di sini bermula dari jam 08:00 - 17:00.


Ocean Bangkok

Ocean Bangkok atau Ocean Urban Lounge adalah satu-satunya kelab pantai di Bangkok. Ia terletak di 7 Sukhumvit Soi 33, Phrom Phong. Pembangunannya kelihatan seperti rumah dan tempat ini memiliki konsep luar rumah dengan adanya sebuah bar dan kolam renang. Oleh itu, jangan lupa membawa pakaian renang apabila anda bersinggah di sini. Setiap hari, Ocean Bangkok dipenuhi oleh warga tempatan dan pelancong luar dari seluruh dunia. Dengan mengundang beberapa DJ ternama di Thailand, tempat ini merupakan salah satu destinasi yang disarankan untuk anda berpesta di malam hari. Jika ingin minuman percuma, waktu yang tepat ke Ocean Park adalah ketika hujung minggu antara jam 15:00 - 16:00. Waktu operasi kelab pantai ini bermula dari jam 10:00 - 01:00 dan harga masuk adalah percuma.


Vertigo and Moon Bar

Ingin menikmati malam hari secara romantis sambil menikmati pemandangan kota di sekeliling? Kunjungi Vertigo and Moon Bar di Banyan Tree Bangkok, South Sathorn Road. Restoran/bar ini terletak di salah satu gedung tertinggi Bangkok, iaitu di Banyan Tree di aras 61. Dengan kain putih yang menutupi meja dan kursi, tempat ini boleh jadi lokasi yang sesuai untuk anda dan pasangan anda menikmati saat-saat indah bersama seperti Hari Kekasih atau hari ulang tahun. Waktu yang tepat untuk datang ke Vertigo and Moon Bar adalah sekitar pukul 18:30. Pada waktu itu, anda masih berkesempatan untuk mendapatkan tempat duduk strategik untuk melihat pemandangan kota “Seribu Pagoda” ini. Bar di sini dibuka pada jam 17:00 - 01:00 dan restorannya dibuka pada jam 18:00 - 23:00. Tetamu diingatkan supaya tidak berpakaian seluar pendek atau sandal.


Saxophone Pub

Saxophone Pub sering disebut sebagai salah satu destinasi kegemaran pekerja luar untuk datang di malam hari. Ia terletak di 3/8 Victory Monument Phayathai. Selain menawarkan banyak jenis makanan dan minuman, ruang persembahan muzik di sini dipenuhi dengan pelbagai ahli muzik terkenal. Setiap malam, anda dapat menyaksikan aksi muzik jaz, blues hingga rock klasik. Waktu operasi bermula dari jam 17:00 - 02:00.


Hotel

Vince Hotel Pratunam

Hotel bertaraf empat bintang ini terletak di 26/2 Alley2, Perchaburi 11, Perchaburi Road, Phayathay, Rajathewi, Pratunam, Ratchathewi, Bangkok. Hotel ini menampilkan bukan sahaja perkhidmata kelas pertama, malah ia kelihatan sangat cantik, bak dari luar mahupun dari dalam. Hotel ini menawarkan pilihan bilik yang meluas seperti Superior Explorer Twin/Queen, Deluxe Discovery Twin/King/Triple dan Family Journey. Selain daripada kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh pihak hotel kepada semua tetamunya, hotel ini juga berada dalam kedudukan yang sangat strategik dengan destinasi-destinasi pelancongan utama seperti Suan Pakkard Palace (0.3 km), Pantip Plaza (0.4 km) dan Baiyoke Tower II (0.5 km).


Ramada Plaza Bangkok Menam Riverside

Seperti namanya, hotel bertaraf lima bintang ini menampilkan keunikan dan pemandangan indah kepada semua tetamunya. Hotel ini terletak di 2074 Charoenkrung Road, Watprayakrai, Bangkorlaem, Bangkok Riverside, Bangkok. Kedudukannya yang terletak betul-betul di tepi sungai menjadikan pengalaman anda bermalam di sini menjadi sangat menarik. Hotel ini menawarkan pelbagai pilihan bilik termasuk Grand Deluxe, Deluxe Room, Plaza Suite, Premier Suite, Executive Deluxe dan Royal Thai Suite. Selain daripada kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh pihak hotel kepada semua tetamunya, hotel ini juga berada dalam kedudukan yang sangat strategik dengan destinasi-destinasi pelancongan utama seperti Asiatique the River Front (0.5 km), Wat Yan Nawa (1.4 km) dan Sathon Pier (1.5 km).


Diamond City Hotel

Diamond City Hotel merupakan hotel bertaraf tiga bintang yang terletak di 594/23 Soi Payanak, Rama 6 Road, Phayathai, Rajthevee, Phaya Thai, Petchaburi, Ratchathewie, Bangkok. Keunikan hotel ini boleh dilihat dari segi kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan kepada setiap penghuninya, terutamanya koleksi kolam renang dalam bangunan mereka. Walaupun ia bukan hotel bertaraf lima bintang, namun, pengalaman yang anda akan perolehi umpama anda menginap di hotel lima bintang. Hotel ini menawarkan pelbagai pilihan bilik termasuk Standard Double, Superior Double, Deluxe Double dan Grand Deluxe. Selain daripada kemudahan dan perkhidmatan yang disediakan oleh pihak hotel kepada semua tetamunya, hotel ini juga berada dalam kedudukan yang sangat strategik dengan destinasi-destinasi pelancongan utama seperti Jim Thompson House (0.4 km) dan BACC - Bangkok Art and Culture Centre (0.8 km).