All you need to know about status and policy of flights during Corona Virus Outbreak.

Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Bajawa (BJW)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Tiket Pesawat Murah ke Bajawa, Indonesia

Bajawa adalah sebuah bandar di Flores, Indonesia. Ia juga merupakan ibu kota Kabupaten Ngada. Bajawa juga merupakan pusat serantau atau orang Ngada, oleh itu ia adalah tempat terbaik bagi mereka untuk membuat orang tahu cara hidup masa kini dan masa kini. Bajawa juga merupakan bandar paling sejuk di Flores. Oleh itu, ia sesuai untuk hiking dan trekking. Belum lagi kawasan ini dikelilingi oleh kehijauan rimba yang indah. Bagi mereka yang lebih mencabar mereka boleh memanjat salah satu daripada gunung berapi atau mendaki ke mata air semulajadi. Bajawa mempunyai banyak hotel di tengah-tengah selain restoran-restoran kecil. Pada malam hari Bajawa dapat menjadi sangat dingin karena itu adalah sesuatu yang berbeda dibandingkan dengan bagian lain di Indonesia.


Lapangan Terbang di Bajawa

1. Lapangan Terbang Turelelo Soa (BJW)

Turelelo Soa Airport juga dikenali sebagai Lapangan Terbang Bajawa Soa. Ia adalah satu-satunya lapangan terbang di Bajawa. Syarikat penerbangan yang beroperasi di sini juga sangat sedikit. Mereka adalah NAM Air dan Trans Nusa yang berlepas dari Kupang, Wings Air yang berlepas dari Labuan Bajo dan terakhirnya Susi Air yang berlepas dari Waingapu.


Bagaimana untuk Mendapatkan Tiket Pesawat Murah ke Bajawa?

Cara terbaik untuk mendapatkan tiket penerbangan murah ke Bajawa adalah dengan menggunakan Traveloka. Ia adalah enjin carian yang akan dapat menarik beberapa tawaran terbaik. Pelancong perlu memasukkan destinasi yang dikehendaki dan tapak akan menarik maklumat dari syarikat penerbangan yang diketahui dan membandingkan harga. Pengembara akan dapat melihat tawaran terbaik dan pergi ke Istanbul. Pengembara yang merasakan kadarnya sedikit lebih tinggi boleh menggunakan ciri amaran harga di mana pelancong akan diberitahu jika terdapat perjanjian yang lebih baik untuk penerbangan ke Bajawa.


Bila Waktu Terbaik untuk ke Bajawa?

Waktu terbaik untuk melawat Bajawa adalah pada bulan April hingga November. Ini adalah musim puncak di mana suhu antara 18 ° C hingga 27 ° C. Belum lagi ada sedikit atau tidak ada hujan sama sekali. Ini adalah masa terbaik untuk melakukan aktiviti luar di sini. Walau bagaimanapun, suhu tidak begitu banyak di Bajawa oleh itu ada pelancong yang melawat bandar sepanjang tahun.


Bajawa menjadi tuan rumah banyak acara budaya tempatan di bandar Bajawa dan juga persekitarannya. Acara yang terkenal itu dipanggil 'reba' dan 'sagi'. Reba akan diadakan di Bajawa, Bena, Mangulewa, Wogo dan beberapa kampung sekitarnya. Reba adalah perayaan tahun baru tradisional dan ia dianggap sebagai perayaan kesyukuran yang penting. Acara ini juga disertai dengan beberapa upacara dan upacara lain. Acara utama lain di Bajawa adalah sagi. Ia adalah tinju tradisional yang akan menentukan kehidupan upacara Ngada. Kedua-dua acara ini mempunyai tarikh tertentu setiap tahun dan ia adalah sesuatu yang perlu diingati apabila melawat Bajawa.


Apa 3 Aktiviti Menarik yang Boleh Dilakukan di Bajawa?

Bajawa tidak biasa dikunjungi di Indonesia. Ia sama ada hanya dikunjungi oleh penduduk tempatan atau bandar-bandar jiran. Oleh itu, pelancong perlu tahu bahawa Bajawa banyak ditawarkan di bandar mereka.


1. Mangeruda Hotsprings - Ini adalah musim panas yang semulajadi yang sesuai untuk semua ahli keluarga. Ia adalah 30 minit dari Timur Bajawa. Bahagian unik dari musim panas adalah bahawa air panas menggabungkan dengan air terjun air sejuk. Ramai yang akan duduk di kawasan di mana air panas tetapi masih dapat merasakan air sejuk yang berjalan melalui badan mereka. Yuran kemasukan adalah 14000 Rupiah Indonesia.


2. Bena - Bena adalah sebuah kampung yang mula-mula memulai tamadunnya di Bajawa. Ia berjarak 17 kilometer dari bandar Bajawa. Sekarang ini adalah tempat untuk mendidik pelancong lebih banyak mengenai bandar dan budaya mereka. Orang-orang di sini cuba mendapatkan wang dengan menenun fabrikasi tradisional atau menjual hasil tempatan seperti kacang vanila dan juga kacang-kacangan lilin. Orang-orang di sini juga mengalu-alukan pelancong yang ingin melihat rumah mereka dekat.


3. Riung 17 Marine Park – Taman Marin Riung terletak 72 kilometer dari Bajawa. Pelancong memerlukan 5 jam untuk sampai ke taman ini. Di sini para pelancong boleh mencari penduduk tempatan untuk membawa mereka melawat pulau – pulau kecil berdekatan untuk snorkel. Disini terdapat pelbagai jenis ikan berwarna – warni dan batu karang yang cantik. Para pelancong juga boleh menikmati ikan yang ditangkap untuk makan malam. Pantai di sini adalah bersih dan putih. Tidak begitu ramai orang yang datang ke sini. Ada juga bukit kecil di mana para pelancong boleh daki dan melihat permandangan seluruh pulau dan juga pulau – pulau bersebelahan.

Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Bajawa can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2020 Traveloka
Perlu Bantuan?