Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Labuan Bajo (LBJ)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Tiket Pesawat Murah ke Labuan Bajo, Indonesia

Labuan Bajo adalah sebuah bandar nelayan kecil yang terletak di hujung barat pulau Flores di Nusa Tenggara, Indonesia. Labuan Bajo juga merupakan ibu kota Kabupaten Manggarai Barat. Bandar ini kini merupakan tempat paling terkenal yang akan dikunjungi di wilayah itu kerana Taman Negara Komodo terletak di sana. Ia juga adalah titik di mana para pelancong akan meluangkan masa sebelum pergi ke pulau – pulau kecil di sekitar bandar itu. Labuan Bajo masih menjadi pelabuhan kerana terdapat banyak kapal dan bot yang terdapat di sini. Masih ada nelayan aktif juga pergi ke ikan. Ini menunjukkan bahawa bandar ini mempunyai kehidupan laut yang luar biasa dan ramai yang datang ke sini untuk bersenang-senang dan menyelam. Secara keseluruhannya bandar kecil dan dibuka untuk pelancong untuk meneroka dengan motosikal tempatan atau dengan hanya berjalan-jalan.


Lapangan Terbang di Labuan Bajo


1. Lapangan Terbang Komodo (LBJ)

Lapangan Terbang Komodo adalah satu-satunya yang terletak di bandar Pulau Flores Labuan Bajo di wilayah Nusa Tenggara. Nama lapangan terbang itu berasal dari fakta bahawa para pelancong akan datang ke sini untuk melawat Taman Nasional Komodo yang merupakan rumah dari naga Komodo. Lapangan terbang itu memulakan operasinya pada tahun 2013. Lapangan terbang itu mempunyai pengubahsuaian pada 2015. Beberapa syarikat penerbangan yang beroperasi di sini ialah Batik Air, Garuda Indonesia dan Wings Air. Lapangan terbang adalah lapangan terbang domestik dan kebanyakan laluan dari dan dari Bali sebagai penerbangan awal ke Labuan Bajo hanya dari Bali tetapi kini terdapat beberapa penerbangan lagi dari Lombok, Surabaya dan juga Jakarta tetapi terbatas.


Bagaimana untuk Mendapatkan Tiket Pesawat Murah ke Labuan Bajo?


Cara terbaik untuk mendapatkan tiket penerbangan murah ke Labuan Bajo adalah dengan menggunakan Traveloka. Ia adalah enjin carian yang akan dapat menarik beberapa tawaran terbaik. Pelancong perlu memasukkan destinasi yang dikehendaki dan tapak akan menarik maklumat dari syarikat penerbangan yang diketahui dan membandingkan harga. Pengembara akan dapat melihat tawaran terbaik dan pergi ke Labuan Bajo. Pengembara yang merasakan kadarnya sedikit lebih tinggi boleh menggunakan ciri amaran harga di mana pelancong akan dimaklumkan jika terdapat perjanjian yang lebih baik untuk penerbangan ke Labuan Bajo. Jadi Traveloka pasti laman web untuk pergi ke.


Bila Waktu Terbaik untuk ke Labuan Bajo?


Labuan Bajo mempunyai iklim tropika dengan 2 musim yang berbeza iaitu musim kering dan musim hujan. Musim kering lebih lama daripada musim hujan. Musim kering dan suhu tinggi telah mewujudkan suasana yang sempurna untuk Komodo Dragons untuk hidup.


Masa terbaik untuk melawat Labuan Bajo adalah antara bulan April hingga Disember. Suhu pada masa ini hanya bagus untuk aktiviti luaran seperti selam snorkel dan trekking. Antara bulan Julai dan Ogos, juga adalah masa apabila Dragons Komodo akan berkahwin maka kemungkinan untuk melihat binatang itu lebih tinggi.

Bagi bulan Januari hingga Mac, musim hujan atau basah di Labuan Bajo. Menjelang akhir Januari, ia akan berangin dengan arus yang kuat yang tidak sesuai untuk selam snorkel atau skuba. Pada bulan Februari di sisi lain, akan mempunyai lebih banyak hujan dan berat juga. Ia akan mengikuti corak angin. Oleh itu, tidak banyak lawatan atau rangers yang akan menganjurkan kenaikan atau berenang selama beberapa bulan di Labuan Bajo. Pelancong disyorkan untuk datang masa lain.


Apa 3 Aktiviti Menarik yang Boleh Dilakukan di Labuan Bajo?


1. Hutan Komodo - Hutan Komodo atau Pulau Komodo adalah di mana seseorang dapat menemui banyak naga Komodo. Walau bagaimanapun, mereka yang ingin melihat mereka perlu menyertai lawatan pulau Komodo dengan renjer yang ditetapkan. Terdapat kenaikan pendek dan kenaikan semalaman. Pada siang hari, pelawat akan dapat melihat Komodo Dragons memanjat di tempat teduh sementara naga bayi mengembara di padang belantara.


2. Manta Point - Manta Point adalah salah satu tempat menyelam terkenal di Labuan Bajo. Di sini seseorang boleh berenang dan melihat penyu dan sinar mantra. Terdapat banyak sinar mantra yang boleh didapati di sini kerana arus kaya nutrien yang kuat yang mengalir melalui selat.


3. Pulau Padar - Pulau Padar adalah puncak Pulau Komodo. Ia mempunyai beberapa sudut pandang di mana pengunjung boleh melihat tiga pantai Pulau Padar. Seseorang boleh mendaki untuk melihat matahari terbit dengan pemandangan yang indah. Walau bagaimanapun pelawat boleh mencari beberapa Dragons Komodo, oleh itu mereka perlu berhati-hati.

Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Labuan Bajo can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2020 Traveloka
24 Jam Khidmat Pelanggan+6037 7243 501 atau +6032 1091 800
Perlu Bantuan?