Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Lucknow (LKO)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Tiket Pesawat Murah ke Lucknow

Lucknow adalah ibu kota Uttar Pradesh, India. Menurut statistik pada tahun 2011, jumlah penduduk di Lucknow adalah lebih daripada 2.8 juta orang. Bandar ini mempunyai beberapa seni bina yang mempamerkan beberapa gaya dari era British dan Mughal. Lucknow terkenal dengan kepelbagaian budaya. Para pengunjung dapat melihat beberapa taman yang indah dan karya seni yang cantik dengan melawati beberapa tempat yang menarik di bandar ini. Selain itu, para pengunjung dapat merasai masakan tempatan serta belajar tentang adab sopan daripada penduduk tempatan dan budaya muzik mereka.


Lapangan Terbang di Lucknow


1. Lapangan Terbang Chaudhary Charan Singh

Lapangan Terbang Antarabangsa Chaudhary Charan Singh adalah lapangan terbang antarabangsa utama yang beroperasi di bandar Lucknow. Ia dinamakan sempena nama perdana menteri India yang kelima iaitu Chaudhary Charan Singh. Lapangan terbang ini mengendalikan penerbangan domestik dan antarabangsa termasuk Air India, Fly Dubai, Oman Air dan banyak lagi. Jarak antara lapangan terbang ini ke bandar adalah sekitar 15.1 kilometer. Para pengunjung yang memilih untuk mengambil teksi, tambang teksi akan dikenakan dalam sekitar 52.99 Rupee India iaitu RM 3.


Bagaimana untuk Mendapatkan Tiket Pesawat Murah ke Lucknow?


Traveloka adalah laman web dan aplikasi pelancongan yang menjadikan ia mudah bagi pelancong untuk mencari penerbangan paling berpatutan ke Lucknow. Apa yang perlu anda lakukan adalah menaip maklumat dalam kotak carian dan aplikasi itu akan mengesyorkan perjalanan yang terbaik mengikut bajet anda. Ia juga membandingkan kos penerbangan di sesetengah syarikat penerbangan yang boleh dipercayai untuk membantu anda dengan mendapatkan tawaran yang bagus. Gunakan ciri pemberitahu harga Traveloka untuk dimaklumkan mengenai harga tiket penerbangan dyang anda inginkan untuk mendapatkan harga penerbangan yang terbaik ke Lucknow.


Bila Waktu Terbaik untuk ke Lucknow?


Musim kemuncak di Lucknow berlaku pada musim sejuk iaitu dari bulan Oktober hingga Mac. Manakala, musim luar kemuncak adalah dari bulan April hingga Jun iaitu pada musim panas. Waktu terbaik untuk bercuti di Lucknow adalah pada musim sejuk. Ini adalah kerana cuacanya yang cerah dan tidak begitu sejuk pada siang hari dan pada waktu malam, cuaca akan menjadi sejuk dan berkabus. Para pengunjung dapat meneroka ke banyak tempat tarikan pengunjung sepanjang tempoh ini. Lucknow akan menerima sedikit pengunjung pada musim panas kerana cuacanya sangat panas dan kering. Dari bulan Julai hingga September, Lucknow juga tidak menerima ramai pengunjung. Para pengunjung tidak dapat melakukan banyak aktiviti luar kerana hujan lebat dan musim monsun. Iklim di Lucknow adalah subtropika. Lucknow menerima suhu purata tertinggi sekitar 40 darjah Celsius dan paling rendah adalah sekitar 8 darjah Celsius.


Terdapat beberapa festival yang boleh dinikmati oleh para pengunjung di bandar Lucknow. Pertama, Festival Lucknow. Ia telah dianjurkan untuk mempromosikan budaya dan gaya hidup penduduk di Lucknow. Para pengunjung dapat melihat karya seni dan kraf yang cantik serta merasai makanan terkenal di Lucknow. Seterusnya ialah Diwali. Ia adalah perayaan untuk semua kaum India di seluruh dunia. Penduduk tempatan yang berkaum India akan pulang ke kampung halamannya dan meraikan bersama ahli keluarga mereka. Para pengunjung dapat melihat lampu kecil di luar rumah dan bunga api yang menakjubkan ketika perayaan ini. Perayaan yang berikutnya ialah Dusshera. Ia diraikan sebagai tanda peringatan Tuhan Rama yang berjaya membunuh Ravana iaitu Raja Syaitan.


Apa 3 Aktiviti Menarik yang Boleh Dilakukan di Lucknow?


1. Chota Imambara - Chota Imambara adalah salah satu monumen bersejarah di Lucknow. Seni bina bangunan ini mempunyai gaya Parsi, Indo-Islam dan Charbagh. Para pengunjung dapat menemui seni kaligrafi Islam yang diambil dari ayat Al-Quran pada dinding monumen. Para pengunjung juga boleh mengetahui sejarah India dan mengambil gambar yang cantik di luar bangunan ini.


2. Taman Zoologi Nawab Wajib Ali Shah - Taman Zoologi Nawab Wajib Ali Shah merupakan salah satu tarikan pelancong yang terkenal di Lucknow. Pada setiap tahun, zoo ini telah menerima ribuan pengunjung. Para pengunjung dapat melihat pelbagai jenis haiwan di zoo ini seperti harimau, singa, serigala, beruang hitam, burung enggak, rusa, zirafah dan banyak lagi. Selain itu, para pengunjung boleh melawat ke Muzium Negeri Uttar Pradesh yang terletak di dalam kawasan zoo ini.


3. Taman Janeshwar Mishra - Janeshwar Mishra Park merupakan taman pertama yang terbesar di Asia. Para pengunjung dapat melihat air pancut serta pelbagai jenis bunga dan tumbuh-tumbuhan di kawasan taman ini. Taman ini adalah pilihan yang tepat bagi para pengunjung yang ingin melakukan aktiviti rekreasi seperti berbasikal, berjoging dan bersiar-siar. Terdapat juga kawasan permainan untuk kanak-kanak di taman ini.

Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Lucknow can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2021 Traveloka
Perlu Bantuan?