amaran

Hotel di Kampung Genting

Pulau Tioman, Mersing · 5 hotel yang tersedia

Cari dan tempah hotel murah dengan 3 langkah mudah di sini!

Langgan Surat Berita Traveloka

Langgan untuk diskaun sehingga 70% melalui tawaran penerbangan & hotel eksklusif yang dihantar terus ke peti masuk anda.

Jangan risau, bergembiralah!

Muat turun Aplikasi Traveloka PERCUMA untuk tempahan tiket penerbangan dan hotel sekarang!

Hotel popular di Kampung Genting

Impian Inn Tioman Resort

Lot 18, Kampung Genting, Pulau Tioman, Mersing, Malaysia, 26800

Marina Bay Resort & Restaurant

No 53, Ayer Raja, Kampung Genting, Mersing, Malaysia, 26800

Japamala Resort by Samadhi

Kampung Lanting, Pulau Tioman, Mersing, Malaysia, 26800

Bayu Tioman Chalet

Kampung Genting, , Mersing, Malaysia, 26800

Idaman Beach Holiday Resort

Genting Village, Mersing, Malaysia, 86800

lain-lain

Tentang

Kampung Genting terletak di Pulau Tioman. Pulau Tioman adalah salah satu daripada pulau-pulau yang menakjubkan di dunia. Ia padat dengan hutan hujan dan didiami oleh ramai penduduk. Pulau ini dikelilingi oleh terumbu karang yang sangat indah, dan menjadikannya destinasi percutian yang paling digemari. Musim terbaik untuk aktiviti menyelam skuba di Pulau Tioman adalah dari bulan Mac hingga Oktober. Anda boleh mencari resort bajet yang berbeza di pulau ini untuk menginap. Walau bagaimanapun, pulau ini menjadi lengang dari hujung Oktober sehingga awal Mac. Kebanyakan resort akan ditutup November hingga Februari.

Bagaimana untuk ke Destinasi

Oleh sebab Mersing merupakan pintu masuk untuk sampai ke Pulau Tioman, anda perlu terlebih dahulu pergi ke Jeti Mersing atau Jeti Tanjung Gemok dari Kuala Lumpur. Dari mana-mana jeti ini, anda boleh mengambil perkhidmatan feri ke Pulau Tioman. Perkhidmatan feri adalah satu-satunya pilihan untuk pergi ke Pulau Tioman dari Mersing atau Tanjung Gemok.

Pilihan yang paling biasa untuk ke kedua-dua jeti dari Kuala Lumpur untuk mengambil kereta atau bas kerana satu-satunya penerbangan, Berjaya Air, telah membatalkan semua penerbangan ke Pulau Tioman. Jika anda menyewa kereta sewa atau teksi dari Kuala Lumpur, maka laluan yang terbaik untuk diambil adalah melalui Lebuhraya Utara-Selatan dengan memandu ke arah selatan. Keluar di persimpangan Segamat dan terus ke arah timur di Laluan 50 yang menghala ke Kluang dan kemudian ke Mersing. Anda juga boleh mengambil Lebuh Raya Pantai Timur dari Kuala Lumpur ke Kuantan dan kemudian mengambil Laluan No 3 ke arah Selatan melalui Pekan dan Rompin untuk sampai ke Mersing dengan masa memandu dianggarkan dari Kuala Lumpur ke Mersing adalah 4 jam. Mereka yang sudah biasa dengan laluan ini boleh mengambil jalan yang lebih pendek yang melalui kawasan ladang kelapa sawit. Anda disyorkan untuk memulakan memanduan di siang hari.

Salah satu laluan yang lebih pendek adalah dari Kuala Lumpur ke Kuala Pilah dan kemudian ke Bandar Muadzam Shah. Ambil susur keluar dari laluan ini iaitu antara Endau dan Mersing, dan kemudian terus ke arah selatan ke Mersing. Satu lagi laluan yang lebih pendek adalah untuk pergi ke Kluang dari Kuala Lumpur, dan kemudian ke Nitar. Dari Nitar, anda boleh sampai ke Mersing tanpa melalui jalan berliku.

Setibanya di Jeti Mersing, anda boleh mencari tempat letak kereta yang anggaran caj sekitar RM 8 / hari. Jika anda menyewa kereta dari Kuala Lumpur maka anda mungkin boleh mendapat kereta yang mempunyai perkhidmatan peta GPS dalam kereta. Ini akan membantu anda sampai ke lokasi yang lebih mudah.

Hotel

Penginapan di sekitar Kampung Genting boleh didapati dengan banyaknya, bermula daripada hotel bertaraf 2 bintang, hotel bajet hingga rumah penginapan backpacker.

Impian Inn Tioman Resort

Alami penginapan yang tidak dapat dilupakan di Impian Inn Tioman Resort. Ia merupakan antara hotel bertaraf 2 bintang yang terbaik yang terletak berhampiran Kampung Genting. Hotel ini menyediakan bilik-bilik dan dilengkapi dengan kolam renang, pusat kecergasan dan kemudahan Wifi. Kemudahan lain yang percuma dan boleh didapati di hotel ini termasuk; ruang legar Eksekutif dan spa. Bagi pencinta makanan, hotel ini menawarkan pelbagai pilihan tempat makan seperti hidangan antarabangsa, Cina, Mediterranean dan restoran Melayu.

Bayu Tioman Chalet

Terletak berhadapan pantai di pinggir Kampung Genting, Bayu Tioman Chalet adalah satu tempat bagi mereka yang mencari keamanan dan privasi. Tempat penginapan yang untuk pelancong, ia hanya 10 minit berjalan kaki dari jeti. Anda pasti akan terpesona dengan keindahan di sekelilingnya. Anda boleh berjalan di sepanjang pejalan kaki ke chalet sambil menikmati pemandangan indah pantai yang berpasir putih dan landskap hijau yang menyegarkan. Semua chalet-chalet kayu dibina dengan gabungan persekitaran dan senibina tradisional Melayu. Pokok-pokok kelapa yang tinggi di sekitar chalet ini meningkatkan keinginan anda apabila berada di sebuah pulau, lebih-lebih lagi apabila anda bercuti di salah satu daripada sepuluh pulau tercantik di dunia!

evtbvsrwfq