amaran

Hotel Mewah di Pantai Cenang, Langkawi

Tentang

Pantai Cenang adalah kawasan pantai yang paling terkenal bagi pelancong dan penduduk tempatan di Langkawi, Kedah. Ia adalah pantai yang panjangnya lebih kurang 2 kilometer dan berlantaikan pasir putih halus yang terletak di pantai barat Kedah, Langkawi. Menampilkan air jernih dan ombak yang menenangkan, pantai yang luas ini membolehkan anda berjemur, parasail dan banyak lagi. Pemandangan malamnya menjanjikan malam yang pasti tidak dapat anda lupakan! Anda boleh menikmati pengalaman menghabiskan masa bersama sahabat anda sambil menikmati minuman di mana-mana restoran atau lounge atau bar di tepian pantai. Oleh itu, Pantai Cenang adalah sebuah tempat pelancongan yang sungguh menarik.

Bagaimana untuk ke Destinasi

Menggunakan Feri

Anda boleh naik feri dari destinasi utama seperti Kuala Perlis, Pulau Pinang dan Kuala Kedah ke Langkawi Jetty Point. Dari Langkawi Jetty Point juga, anda boleh pergi ke Pulau Satun dan Pulau Ko Lipe di Thailand. Untuk sampai ke Pantai Cenang, tiada perkhidmatan bas awam di sini. Oleh itu, teksi adalah bentuk pengangkutan yang paling mudah ke destinasi anda. Banyak teksi dengan tambang yang berpatutan boleh didapati dari awal pagi hingga lewat malam.

Menggunakan Kapal Terbang

Dengan udara, anda boleh melakukan perjalanan dari Singapura, Kuala Lumpur, Subang dan juga Pulau Pinang ke Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi. Jika menaiki kapal terbang, jangan terlepas peluang untuk melihat pantai yang indah dari atas kapal terbang.

Tarikan Pelancongan

Underwater World Langkawi

Terletak tidak jauh dari pantai, terdapat sebuah akuarium terbesar di Malaysia. Ia juga salah satu tarikan utama di Langkawi yang anda tidak patut terlepas untuk lawati. Struktur akuarium besar yang dibina di dalam sebuah bangunan berukuran lebih kurang enam ekar itu terdiri daripada 200 spesies ikan laut dan air tawar yang berbeza seperti penguin, jerung, pari gergasi dan ikan air tawar terbesar di dunia, Amazon Arapaima. Nikmati perjalanan yang cukup mengagumkan melalui akuarium seperti terowong itu dengan orang tersayang anda sambil mendapat pengetahuan yang berguna tentang kehidupan marin. Ia dibuka setiap hari dari 9.30 pagi dan ditutup pada 10.30 malam pada hujung minggu. Rancang perjalanan anda dengan baik supaya anda mempunyai masa yang mencukupi untuk melawat akuarium hidupan marin ini!

Mega Water Sports

Sekiranya anda mencari pakej melawati pulau-pulau dengan harga yang berpatutan, pastikan anda mencari di Mega Water Sports. Ia menawarkan pengunjung melawat beberapa pulau kecil yang tersebar di sekitar Langkawi seperti Pulau Dayang Bunting dan Pulau Beras. Anda akan dapat menikmati tarikan semulajadi seperti tasik, gua, lagun dan tebing batu kapur ketika bersiar-siar. Hilangkan stres anda dengan anda melompat dan berenang di tasik air tawar, pergi mengembara melalui hutan gunung yang mencabar dan berkayak. Lengkapkan juga hari anda di pantai denganmencuba parasailing, banan boat dan wakeboards dari Mega Water Sports.

Hotel

Casa del Mar

Bermula dari RM 1,127 setiap malam, hotel mewah tepi pantai yang eksklusif ini membolehkan anda mencuba penginapan terbaik di Pantai Cenang. Terletak berhampiran tarikan-tarikan utama seperti Underwater World Langkawi dan Pantai Cenang, hotel 4-bintang ini menyediakan kemudahan seperti kolam renang, perpustakaan, taman dan pusat kecergasan yang dapat anda nikmati. Para tetamu yang menginap di sini mengalami perkhidmatan istimewa yang dipanggil Castaway Picnic. Tetamu akan menikmati pelayaran singkat melalui beberapa pulau sebelum memasuki pengalaman bersantap gourmet di pantai yang indah di sebuah pulau yang terpencil. Memandangkan perkhidmatan ini tersedia untuk kedua-dua; tetamu dan bukan tetamu dan ia terhad kepada satu sesi sehari, pelanggan yang berminat perlu membuat tempahan terlebih dahulu. Pakej menarik yang berharga RM 600 termasuk bot peribadi dan krew, bahan piknik serta khemah yang tersedia di pantai berpanorama indah itu. Jangan teragak-agak untuk menempah jika anda berminat!

Meritus Pelangi Beach Resort

Jika anda berada dalam anggaran sederhana, hotel ini kelihatan seperti tawaran yang baik untuk anda. Ia terletak berhampiran dengan tarikan utama seperti Underwater World Langkawi dan Pantai Cenang. Harganya bermula pada RM 767 untuk satu malam, hotel ini pasti sesuai untuk keluarga. Kanak-kanak akan bersuka ria bermain di kawasan permainan dan berenang di kolam kanak-kanak. Sekiranya anda orang yang gemar bersukan, jangan terlepas peluang untuk berpeluh dengan menikmati aktiviti seperti skuasy, tenis, berenang, bermain bola tampar, memancing dan banyak lagi! Hilangkan tekanan anda dengan mendapatkan perkhidmatan mengurut yang menyegarkan di spa dan sauna. Kemudian, bersiar-siar di sepanjang pantai sambil menonton matahari dengan orang yang anda sayangi sebelum anda kembali ke hotel untuk makan malam yang lazat.