Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Iloilo (ILO)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Tiket Pesawat Murah ke Iloilo, Philippines

Iloilo adalah sebuah wilayah Filipina yang terletak di pusat kepulauan Filipina. Wilayah ini terdiri dari bahagian tenggara Pulau Panay dengan wilayah pulau Guimaras di seberang pantainya. Ibukota wilayah Iloilo adalah Bandar Iloilo, yang juga merupakan salah satu pusat bandar utama di Filipina. Ia digelar "Jantung Filipina". Iloilo adalah sebuah bandar moden yang pesat berkembang tetapi masih mengekalkan daya tarikan lama dan persekitaran yang tidak tercemar. Hari ini, Iloilo adalah tempat persidangan dan pertemuan yang popular, dengan banyak penginapan kelas pertama dan lapangan terbang baru. Pelancong boleh mendapati pusat membeli-belah yang pelbagai di seluruh wilayah. Terdapat pelbagai pilihan hotel dan restoran serta padang golf bertaraf dunia yang terletak di luar bandar iaitu di Sta. Barbara.


Lapangan Kapal Terbang di Iloilo

1. Lapangan Terbang Iloilo

Lapangan Terbang Iloilo erletak di Cabatuan dibina di tempat yang lebih luas dan panorama dengan kemudahan-kemudahan berkomputer yang canggih. Cebu Pacific menyediakan enam penerbangan setiap hari dari Iloilo ke Manila; tiga penerbangan setiap hari dari Iloilo ke Cebu; penerbangan harian ke Davao; tiga penerbangan seminggu dari Iloilo ke Cagayan; empat penerbangan seminggu mingguan dari Iloilo ke General Santos, tiga penerbangan seminggu dari Iloilo ke Puerto Pricessa dan tiga penerbangan ke Tacloban. Ia juga mempunyai dua penerbangan seminggu dari Iloilo ke Hong Kong dan tiga penerbangan seminggu dari Iloilo ke Singapura. Lapangan terbang adalah 18 kilometer dari bandar dan boleh diakses dengan van, jeepney dan teksi.


Bagaimana untuk Mendapatkan Tiket Pesawat Murah ke Iloilo?

Traveloka adalah sebuah laman sesawang yang ditujukan khas buat pelancong luar dan dalam negara yang mahu mencari tiket kapal terbang dan juga hotel. Dengan menggunakan laman sesawang in, pelancong juga dapat memperoleh manfaat seperti untuk mendapatkan tawaran tiket kapal terbang yang termurah. Apa yang anda perlu buat ketika melayari laman sesawang ini hanyalah memasukkan maklumat dalam kotak pencarian. Maklumt yang boleh dimasukkan adalah seperti destinasi tujuan, tarikh penerbangan dan juga bilangan penumpang. Apabila anda selesai memasukkan semua maklumat dan tekan cari dan kemudian, laman sesawang ini akan menyenaraikan harga tiket kapal terbang dari yang murah hinggalah yang mahal untuk pilihan anda.


Bila Waktu yang Terbaik untuk ke Iloilo?

Masa terbaik untuk pergi ke Iloilo adalah dari Januari hingga Jun kerana ini adalah bulan-bulan kering dan hotel-hotel adalah lebih murah. Jika anda pergi ke sana pada bulan Disember, harga lebih mahal. Sama seperti kebanyakan bandaraya di Filipina, Iloilo mempunyai dua musim: basah dan kering. Ia sentiasa disyorkan untuk pergi ke sana semasa musim kering kerana sukar untuk pergi ke mana-mana di bandar apabila hujan. Jika anda ingin menyaksikan budaya berwarna-warni di bandar ini, anda perlu membuat pengaturan perjalanan untuk bulan Januari kerana ini adalah masa untuk festival terbesar Iloilo, Dinagyang. Ia diadakan setiap hujung minggu ke-4 pada bulan Januari.


Apa 3 Aktiviti Menarik yang Boleh Dilakukan di Iloilo?

1. UNESCO - Gereja-gereja Baroque Filipina - Gereja-gereja Baroque Phlippines adalah nama rasmi bagi 1. Gereja San Agustin di Manila, 2. Gereja La Nuestra Señora de la Asuncion di Santa Maria, Ilocos Sur, 3. Gereja San Agustin di Paoay, Ilocos Norte, 4. Gereja Santo Tomas de Villanueva di Miag-ao, Iloilo. Keempat-empat gereja era Spanish ini telah diwartakan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO pada tahun 1993. Reka bentuk yang unik keempat-empat gereja ini mencerminkan integrasi bahasa Sepanyol dan Senibina Latin Amerika kepada seni bina asli Filipina, termasuk gabungan dengan gaya Cina.


2. Pantai Selatan Iloilo - Pergi ke pantai di selatan tanah besar Iloilo untuk mencari tempat perlindungan marin yang baik di San Joaquin dan pantai pasir kelabu yang tenang di Miagao, Guimbal, Tigbauan dan Oton. Pantai ini mungkin tidak begitu popular seperti Utara Iloilo, tetapi kawasan ini sangat baik untuk dilaeati jika anda mencari suasana pantai yang damai yang boleh di akses dengan lebih mudah dari Bandaraya Iloilo. Pantai-pantai ini juga merupakan perhentian yang bagus jika anda merancang untuk pergi ke Antik. Waktu perjalanan ke San Joaquin, bandar paling jauh, adalah sekitar 1 hingga 1.5 jam.


3. Gigantes - adalah kumpulan kepulauan terpencil yang merupakan sebahagian daripada bandar Carles di utara Iloilo. Pulau-pulau ini kini merupakan destinasi pulau yang paling popular di seluruh wilayah dan dilawati untuk pantai pasir putih yang murni, pembentukan batu mistik dan makanan laut segar. Kawasan pelancongan lain biasanya termasuk Pulau Cabugao Gamay, Pantai Antonia dan Tangke, tetapi terdapat lebih banyak pulau dan pantai untuk diterokai. Waktu perjalanan ke Gigantes mengambil masa 5-6 jam dari Iloilo menggunakan perjalanan darat dan feri.

Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Iloilo can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2021 Traveloka
Perlu Bantuan?