All you need to know about status and policy of flights during Corona Virus Outbreak.

Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Simeulue (SMG)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Penerbangan ke Simeulue

Simeulue adalah pulau terpencil Indonesia, 160 kilometer (100 mi) dari pantai barat Sumatera. Bandar utamanya adalah Sinabang. Simeulue pernah menjadi sebahagian dari Kabupaten Aceh Barat tetapi dipecah pada tahun 1999 dan menjadi daerah Simeulue yang berasingan. Dari sudut etnik, penduduk Simeulue adalah seperti orang-orang jiran Pulau Nias. Terdapat dua bahasa dan beberapa dialek yang dituturkan di pulau itu, iaitu Devayan dan Sigulai, yang berbeza dengan bahasa yang digunakan di utara Sumatera. Agama-agama biasa penduduk pulau ini adalah Muslim. Simeulue adalah sejarah yang popular kepada pelaut Eropah sebagai "Pulau Hog" dan berkhidmat sebagai landfall untuk kapal mencari pelabuhan di pantai barat Sumatera untuk perdagangan lada. Ia juga dikenali sebagai "Pulo Oo", atau "Pulau Kelapa" sebelum ini. Sepanjang 12 tahun yang lalu Simeulue telah menjadi destinasi melayari pesat berkembang dari seluruh dunia.


Lapangan Terbang di Simeulue

Lapangan Terbang Lasikin

Ini adalah lapangan terbang terdekat yang terletak di Simeulue. Lapangan Terbang Lasikin adalah sebuah lapangan terbang di Sinabang, Pulau Simeulue, Aceh, Indonesia. Lapangan terbang itu rosak teruk akibat tsunami tahun 2004 dan dimusnahkan oleh gempa bumi Nias-Simeulue tahun 2005. Lapangan terbang dibuka semula pada 1 November 2007 berikutan perbelanjaan sebanyak 46 bilion rupiah oleh agensi pemulihan Aceh-Nias dengan menara kawalan dan landasan yang lebih besar yang memudahkan pesawat turboprop seperti Fokker 50 dan ATR 72. Lapangan terbang itu dinaikkan 4 meter (12 kaki) Paras laut. Terdapat dua pengendali syarikat penerbangan yang menyediakan penerbangan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ke Lapangan Terbang Lasikin yang berasal dari Wings Air dan Batik Air setiap hari.


Cara Dapatkan Tiket Murah ke Simeulue

Traveloka adalah enjin carian perjalanan yang memudahkan para pelancong untuk mencari penerbangan termurah ke Simeulue. Apa yang perlu anda lakukan adalah kunci dalam maklumat dalam kotak carian, dan aplikasi itu akan mengesyorkan perjalanan terbaik mengikut anggaran anda. Ia membandingkan harga penerbangan merentasi beberapa syarikat penerbangan yang dipercayai untuk membantu anda mendapatkan tawaran terbaik. Gunakan ciri peringatan harga Traveloka untuk dimaklumkan tentang penerbangan di julat harga yang anda inginkan untuk mendapatkan harga penerbangan terbaik ke Simeulue.


Bilakah Masa Terbaik untuk Terbang ke Simeulue

Cuaca di Indonesia boleh dibahagikan kepada dua musim yang basah dan kering dengan suhu tropika panas rata-rata 29 ° C pada siang hari, sepanjang tahun. Di kebanyakan kawasan, musim kemarau menjangkau dari Mei hingga September, dengan hujan jatuh antara Oktober dan April. Walaupun cuaca dapat diterima sepanjang tahun dan kebanyakannya panas, masa terbaik untuk datang ke Simeulue adalah dari bulan Jun hingga Ogos sebagai bulan-bulan yang lain, dan khususnya bulan Mac, April, September dan November mengalami hujan yang tinggi. Suhu purata di Simeulue adalah dari 25 hingga 32 darjah Celsius setiap tahun. Bagi mereka yang ingin berkunjung ke sini akan jatuh tenang kerana tidak ada musim monsun di Simeulue. Terdapat banyak hotel, kafe, dan restoran yang anda boleh tinggal dan makan semasa anda tiba di Simeulue.


Apakah 3 Perkara Terbaik yang Akan Dilakukan di Simeulue

Pulau Mincau - Menyelam ke dalam laut yang indah di pulau peribadi di mana tiada siapa yang tinggal di kawasan itu, pulau yang tinggal. Apabila anda menyelam ke dalam air dan mengagumi kecantikan kaca yang jelas di pantai Pulau Mincau pada lawatan bawah laut selama 3 jam ini. Tonton sebagai matahari tenggelam ke Lautan Hindia sambil menikmati bar minuman koktel buah-buahan dan melayari tempat-tempat menarik semula jadi seperti Sima Beach dan Pulau Mincau Arch untuk mengakhiri hari anda dengan cara yang terbaik untuk melawat sini.


Nancala Beach - Kawasan Simeulue adalah sekumpulan pulau yang mengandungi pulau besar dan pulau kecil. Kawasan terpencil dan luar pesisir Lautan Hindi telah diburu oleh pelancong asing yang terpesona oleh keindahan alam Pulau Simeulue. Barisan pantai yang tersebar di beberapa kawasan di pulau ini, dan Nancala Beach adalah salah satu tempat yang menarik untuk dikunjungi. Pantai Nancala memberikan keindahan pantai yang lengkap dengan pasir putih dan karang hitam.


Simeulue Cut Island - Ini adalah sebuah pulau terpencil yang menjadi daya tarikan utama para peselancar di seluruh dunia untuk menikmati berselancar tanpa sebarang rintangan dan untuk menikmati pemandangan nafas menghadapi Lautan Hindi. Pulau ini kaya dengan pasir putih yang indah dan air laut yang jelas.


Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Simeulue can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2020 Traveloka
Perlu Bantuan?