Promosi Jadi Rakan KamiSimpanTempahan Saya
MYR

Log masuk ke akaun anda

Belum ada akaun?
Daftar
Atau log masuk dengan:

Pengesahan Diperlukan

Kami mendapati anda menggunakan peranti baru. Oleh itu, anda perlu mengesahkan akaun anda. Sila pilih di mana anda ingin menerima kod pengesahan anda:

1
2

Penerbangan murah ke Shizuoka (FSZ)

Tiket Penerbangan
Penerbangan + Hotel
Pengangkutan L/Terbang

Pesawat ke Shizuoka

Ibu kota bagi Wilayah Shizuoka, Jepun ialah Shizuoka. Ia terletak di antara bandar Tokyo dan Osaka. Ia adalah bandar kedua terbesar di Wilayah Shizuoka. Menurut statistik pada tahun 2015, jumlah penduduk di Shizuoka adalah 704 989 orang. Bandar ini terkenal dengan pemandangan Gunung Fuji. Selain itu, ia juga dikenali dengan mempunyai pemandangan alam yang menakjubkan. Bandar ini mempunyai banyak taman dan air terjun serta pergunungan. Para pengunjung juga dapat melawat ke beberapa pantai yang indah di bandar ini.


Lapangan Terbang di Shizuoka

1. Lapangan Terbang Shizuoka

Lapangan Terbang Shizuoka dan juga dikenali sebagai Lapangan Terbang Gunung Fuji Shizuoka adalah lapangan terbang antarabangsa utama yang beroperasi untuk Wilayah Shizuoka. Ia telah mengendalikan ratusan penerbangan antarabangsa dan domestik. Terdapat beberapa syarikat penerbangan yang beroperasi di lapangan terbang ini seperti All Nippon Airways, Air Seoul, China Airlines, Fuji Dream Airlines dan banyak lagi. Jarak antara lapangan terbang ini dan bandar Shizuoka adalah kira-kira 38.2 kilometer. Para pengunjung boleh memilih untuk menaiki kereta api atau teksi ke pusat bandar. Dengan mengambil teksi, tambang teksi adalah dalam sekitar 12337 yen iaitu RM 455.84.


Bagaimana untuk Mendapatkan Tiket Murah ke Shizuoka?

Traveloka adalah laman web dan aplikasi pelancongan yang menjadikan ia mudah bagi pelancong untuk mencari penerbangan paling berpatutan ke Shizuoka. Apa yang perlu anda lakukan adalah menaip maklumat dalam kotak carian dan aplikasi tersebut akan mengesyorkan perjalanan yang terbaik mengikut bajet anda. Ia juga membandingkan harga penerbangan di sesetengah syarikat penerbangan yang boleh dipercayai untuk membantu anda dengan mendapatkan tawaran yang bagus. Gunakan ciri pemberitahu harga Traveloka untuk dimaklumkan mengenai harga tiket penerbangan yang anda inginkan untuk mendapatkan kos penerbangan yang terbaik ke Shizuoka.


Bila Waktu Terbaik untuk ke Shizuoka?

Musim kemuncak di Shizuoka adalah pada musim bunga yang bermula dari bulan Mac hingga Mei dan musim sejuk iaitu dari bulan Disember hingga Februari. Bagi musim luar kemuncak, ia berlaku pada musim panas dan musim luruh iaitu dari bulan Jun hingga November. Ramai pengunjung bercuti di Shizuoka pada musim bunga kerana cuacanya sederhana dan para pengunjung dapat berpeluang untuk melihat bunga ceri. Pada musim sejuk, para pengunjung suka melihat pemandangan Gunung Fuji dan menikmati mandian air mata panas sepanjang tempoh ini. Walau bagaimanapun, harga penginapan dan tiket penerbangan akan lebih mahal. Oleh itu, waktu yang tepat untuk berkunjung ke Shizuoka adalah pada musim luar kemuncak. Cuaca ketika itu panas dan lembap. Manakala pada musim luruh, cuacanya sederhana. Shizuoka mempunyai iklim subtropika yang lembap. Suhu purata di bandar ini bagi setiap tahun ialah 15.7 darjah Celsius.


Di Shizuoka, setiap musim mempunyai perayaannya tersendiri. Pertamanya ialah Festival Naga Terbang. Ia telah disambut untuk menghormati Tuhan Sungai Tenryu. Para pengunjung dapat melihat layang-layang yang besar terbang pada siang hari. Pada waktu malam, terdapat perarakan kepala naga dan obor, pertunjukan drum taiko dan pertunjukan bunga api yang indah. Seterusnya ialah Festival Fuji. Para pengunjung dapat menyaksikan persembahan tarian yang disertai oleh penduduk tempatan, pertunjukan drum taiko dan banyak lagi. Perayaan yang berikutnya ialah Festival Shizuoka. Para pengunjung dapat melihat bunga ceri, perarakan, pertunjukan kosplay dan beberapa persembahan lain di festival ini. Terdapat juga Festival Nebuta dan Yatai Mura sepanjang festival ini berlangsung.


Apa 3 Aktiviti Menarik yang Boleh Dilakukan di Shizuoka?

Shizuoka adalah salah satu bandar yang indah di Wilayah Shizuoka. Berikut adalah beberapa tempat yang menarik di Shizuoka.


1. Miho no Matsubara - Miho no Matsubara mempunyai garis pantai seluas 7 kilometer dan mempunyai lebih daripada 50000 pokok pinus. Ia mempunyai pasir yang berwarna hitam. Para pengunjung dapat melihat pemandangan Gunung Fuji dari pantai ini. Selain itu, para pengunjung boleh berjalan-jalan di laluan pejalan kaki atau menyewa basikal sambil menikmati pemandangan kawasan sekitarnya. Para pengunjung juga dapat melakukan aktiviti air seperti memancing dan berkayak.


2. Sumatakyo - Terletak di Kawaneho, Sumatakyo telah menerima ramai pengunjung kerana ia adalah destinasi yang ideal untuk aktiviti mendaki. Laluan mendaki adalah kira-kira 3 kilometer. Tarikan utama bagi para pengunjung di Sumatakyo ialah jambatan penggantungan. Jambatan tersebut adalah 90 meter panjang. Di seberang jambatan, para pengunjung dapat melihat pemandangan indah tasik. Para pengunjung juga boleh menemui "onsen" dan restoran di kawasan ini.


3. Kuil Shizuoka Sengen - Kuil Shizuoka Sengen adalah salah satu kuil tertua di Shizuoka. Para pengunjung boleh mencari tempat ini dengan mudah kerana ia mempunyai pintu yang besar. Para pengunjung boleh berdoa di tiga kuil besar. Terdapat juga kuil-kuil yang kecil di kawasan ini. Seterusnya, para pengunjung dapat menemui sebuah muzium yang menempatkan koleksi barangan Tokugawa Shogunate. Sepanjang lawatan para pengunjung di kuil ini, para pengunjung dapat melihat sebuah taman dan sebuah kolam yang besar.

Rakan Penerbangan

Rakan Penerbangan Domestik & Antarabangsa

Kami bekerjasama dengan syarikat penerbangan di seluruh dunia untuk memastikan anda sampai ke destinasi yang ingin dituju!

Rakan Pembayaran

Kami bekerjasama dengan perkhidmatan pembayaran yang paling dipercayai agar setiap transaksi anda lancar dan terjamin keselamatannya!
Getting To and From the Airport
Finding a ride to or from the airport in Shizuoka can be a challenge. Luckily, now you can book your airport transport in advance with the Traveloka app. Partnering only with trusted transportation providers, we ensure your airport trip to be worry-free. Take a look at our various transport options and find one that best suits your needs.

ALLSTAR TRAVEL & TOURS SDN. BHD. No. Pendaftaran 200001008213 (510819-T), Tingkat 14 Menara 2, Menara Kembar Bank Rakyat, 33 Jalan Rakyat Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Malaysia
Copyright © 2021 Traveloka
Perlu Bantuan?